Tipuri de turism : ViajeroCasual© (CasualTraveller©)

]

În ultimii ani, turiștii și cererile lor s-au schimbat frecvent. De asemenea, industria turismului se schimbă în funcție de nevoi. În acest articol, voi explica diferitele tipuri de turism, turiștii, planificarea, activitățile, produsele etc. De asemenea, vă ajută la planificarea călătoriei.

Ce este turismul?

Turismul este un proces de petrecere a timpului departe de rutina zilnică sau de casă, în căutare de recreere, relaxare și plăcere, prin intermediul serviciilor comerciale.

Deci, care este primul lucru care ne vine în minte atunci când auzim cuvântul turism?

Cel mai des întâlnit gând este acela de a călători cu rucsacul în spate și de a călători departe de viața de zi cu zi. Adică, deplasarea persoanelor de la reședința lor obișnuită la un alt loc.
Să presupunem că scopul călătoriei prietenului dvs. poate fi diferit de al dvs. Este posibil ca dumneavoastră să călătoriți de plăcere, iar el să călătorească în scopuri profesionale.

Importanța turismului

Turismul are un impact direct asupra economiei oricărei țări. Aceasta poate dezvolta o multitudine de posibilități de angajare. Din punctul de vedere al călătorului, cunoașterea culturii, a gustului oamenilor dintr-un alt stat/țară este o umplutură extraordinară.

Care sunt diferitele tipuri de turism?

  • Turism național
  • Turism internațional
  • Turismul emițător
  • Turism de afaceri
  • Turism de aventură
  • Turism sălbatic
  • Turismul medical
  • Turismul de wellness
  • Turismul de pelerinaj
  • Turism cultural
  • Turism întunecat
  • Turism culinar
  • Turismul de celebritate sau de film
  • Turismul educațional
  • Turismul de croazieră
  • Turism rural

Vom discuta despre cât de multe arome și categorii de turism pot fi găsite în orice țară. și acceptate la nivel global.

1. Turismul intern

În cazul în care călătoria dvs. rămâne în propria țară, se numește turism intern.

2. Turismul internațional

Dacă călătoriți în afara țării de origine și aveți nevoie de viză și pașaport, este vorba de turism internațional. De exemplu, dacă vreți să explorați plajele din Michigan, care sunt prietenoase cu câinii, din Spania, aveți nevoie de documente pentru a intra într-o altă țară.

3. Turismul emițător

Turismul emițător definește un turist care călătorește în vacanță într-o altă țară. De exemplu, dacă suntem rezidenți în Germania și călătorim în Canada. Acesta este un exemplu de turism extern.

4. Turism de afaceri

Acest tip de turist călătorește pentru a participa la reuniuni, întâlniri oficiale pentru conferințe etc.

Turismul de afaceri joacă un rol cheie în sectorul turismului. Uneori, oamenii stau departe de mediul lor obișnuit pentru mai mult de un an din motive de afaceri și își petrec vacanțele acolo.

Activitățile generale legate de turismul de afaceri includ participarea la întâlniri, reuniuni oficiale, conferințe, seminarii, vizitarea expozițiilor și târgurilor comerciale etc. Acest turism crește puterea de cumpărare.

5. Turism de aventură

Popularitatea turismului de aventură crește de la o zi la alta, cum ar fi raftingul pe ape albe, renumit în India. Turul Ladakh, turul Kedarnath, turul Andaman și Nicobar pot fi, de asemenea, încercate pentru aventură. Un exemplu este călătoria în afara Indiei, cum ar fi călătoria în Bali în sezonul ploios.

6. Turism sălbatic

Datorită prezenței unor specii exotice de animale sălbatice, India a devenit faimoasă pentru turismul în natură. Sariska Wildlife Sanctuary, Parcul Național Keoladeo Gana, Parcul Național Corbett sunt renumite pentru turismul cu animale sălbatice. Marea Barieră de Corali este, de asemenea, renumită în Australia.

7. Turismul medical

Mulți oameni trebuie să călătorească pentru a primi tratament. Mai multe institute medicale tratează pacienții străini. Thailanda a înregistrat 6.000.000 de pacienți noi în fiecare an. Malaezia a tratat, de asemenea, peste 100.000 de turiști în 2005. 45% dintre turiștii străini vin în Chennai pentru tratament medical.

8. Turismul de wellness

Turismul de wellness a reprezentat o parte importantă a turismului încă din cele mai vechi timpuri. Acest tip de turism atrage în principal turiștii care doresc să își refacă sănătatea. Turismul de wellness vă va ajuta să scăpați de stresul mental și de sănătate. Turiștii își recuperează problemele de sănătate prin activități fizice, spirituale sau psihologice.

În întreaga lume, există multe destinații care sunt populare pentru îmbunătățirea sănătății.

Spa Temazcal din Mexic, croazieră de wellness în Caraibe, retrageri de detoxifiere și de slăbire în California, retragere de yoga și drumeții pe munte în Colorado, izvoare termale TCM din China.

În India, Ayurveda, Yoga, Meditația, Panchakarma și terapia de întinerire sunt cele mai vechi terapii de tratament pentru îmbunătățirea sănătății și cea mai bună modalitate de a dezvolta turismul de wellness.

9. Turismul de pelerinaj

Această excursie este celebră de multă vreme. Turul de pelerinaj este foarte popular în rândul persoanelor în vârstă. Vaishno Devi, Templul de Aur, Char Dham, Mathura Vrindavan sunt câteva locuri celebre pentru pelerinaje.

10. Turism cultural

Acest turism se concentrează în principal pe siturile istorice și caracteristicile artistice ale țării respective. Nu vă place să vizitați un palat sau un monument? Toate acestea se încadrează în această categorie. Nu ratați următoarele locuri dacă iubiți cultura

  • India – Principala atracție – Templele din Banaras, Jaipur, cunoscut sub numele de orașul roz, Palatul din Rajasthan. Fortărețe și monumente în Delhi, Agra, UP.
  • Kenya – Principala atracție – Dansul tribului Maasai.
  • Maroc – Atracție principală – Festivalul măslinelor, Festivalul mierii.
  • Iordania – Atracția principală – Jerah, renumit pentru arhitectura sa romană, și Shounak, cu castelul cruciat din Montreal.
  • Grecia – Principala atracție – Poarta Leilor din Micene.
  • Turcia – Principala atracție – Sultanul Ahmed. Moscheea, Casa Fecioarei Maria.
  • Vietnam – Principala atracție – Piața Sapa.
  • Irlanda – Cliffs of Moher, Dublin, Parcul Național Killarney, etc.

11. Turism întunecat

Se numește turism de doliu. Turismul întunecat constă în vizitarea acelor locuri și situri care au fost martorele celor mai mari tragedii din istorie. Pe lângă această istorie de suferință umană și vărsare de sânge, aceste locuri sunt renumite pentru valoarea lor istorică. Prin urmare, acele locuri care poartă pesticide puternice au devenit destinații turistice populare și atrag un număr mare de turiști în fiecare an.

Ca: Locuri faimoase din Japonia, locul bombardamentelor de la Hiroshima și Nagasaki, Ground Zero, New York, SUA; Muzeul Rămășițelor de Război, Ho Chi Minh City, Vietnam;

Lagărul de concentrare de la Auschwitz, Auschwitz, Germania; Muzeul Genocidului Tuol Sleng, Phnom Penh, Cambodgia etc.

12. Turism culinar

Turismul culinar sau gastronomic constă în degustarea și experimentarea mâncării locale și tradiționale dintr-o anumită țară, regiune sau oraș. Este semnificativ faptul că, pe lângă cazare și infrastructură. Aici, mâncarea este una dintre componentele principale. Se organizează numeroase excursii pentru a experimenta cultura culinară.

Astăzi, odată cu creșterea generală a acestui sector, turismul s-a extins și s-a dezvoltat la un nivel superior în această eră.

În fiecare an, India organizează festivaluri culinare în diferite perioade, în diferite state. Și mii de oameni din străinătate participă la acest festival pentru a se bucura de mâncarea tradițională indiană. Toată lumea știe că India este numită „Țara mirodeniilor”. Și fiecare stat are o cultură alimentară unică. Așa că astăzi este o parte importantă a turismului în India.

Turismul culinar include vizitarea anumitor regiuni (cum ar fi California, Napa Valley, Catalonia, SUA și Spania) pentru a savura vinuri străine.

13. Turismul celebrităților sau turismul cinematografic

În acest turism, principala atracție sunt celebritățile. Uneori, celebritățile vin ca turiști și se alătură evenimentului. Puteți vizita locul în care a avut loc evenimentul anterior. Chiar dacă celebritățile nu sunt prezente, puteți vedea doar întregul studio. Multe organizații de gestionare a destinațiilor (DMO) folosesc turismul cu celebrități pentru a promova destinațiile ca atracție.

Cele mai populare destinații turistice ale celebrităților sunt: Hollywood, Studiourile Harry Potter, Ramoji Film City India, Festivalul de Film de la Cannes, Hong Kong și Madame Tussauds.

14. Turismul educațional

Turismul educațional este legat de educație. Un turist educațional este plecat pentru mai multe zile din orașul său natal. În cazul în care educația și învățarea reprezintă principalul motiv al călătoriilor lor. Este vorba despre cunoașterea siturilor istorice, a evenimentelor culturale și sociale, precum și despre înțelegerea unei limbi străine.

Este folosit ca un instrument de completare a educației prin colectarea experiențelor de călătorie. Multe instituții de învățământ combină aceste tendințe în școlile primare și sunt obligatorii în învățământul superior.

15. Turismul de croazieră

Turismul de croazieră este una dintre cele mai noi și cu cea mai rapidă creștere din industria turistică globală.

Celebrele coaste și căi navigabile interioare ale lumii au potențial pentru dezvoltarea turismului de croazieră și a turismului cu bărci de casă.

Cum ar fi Quark Expeditions, OZ Cruising, A-ROSA River Cruises.

India are mai multe tipuri de croaziere turistice, în curând India va include croaziere pe ocean, pe râu și pe lac.

16. Turism rural

În această categorie, turiștii își petrec timpul liber în zonele rurale sau în sate. Vizitatorii își pot face un plan pentru a vizita zona rurală pentru câteva zile sau câteva luni. Mai ales călătorii singuri pot vizita astfel de locuri pentru a se bucura de timpul petrecut singuri. Ei se alătură tuturor activităților locale care au loc în sat.

În prezent, turismul rural este inclus în „vacanța la țară”, unde turistul își petrece o mare parte din timpul liber. Aceștia savurează activitățile de recreere în mediul rural.

Destinațiile rurale din India sunt foarte renumite. Cultura și moștenirea bogată a Indiei o fac unică. Așadar, pentru a cunoaște adevărata esență a Indiei, vizitați zonele rurale sau satele din India.

Cum ar fi: Agricultură în mediul rural din Punjab, turism rural în Valea Spiti, viața la sat în Sundarban și Jodhpur, Bhubandanga în Bengalul de Vest, turism comunitar în Kutch.

Care este scopul principal al turismului?

  1. Sustenabilitatea economică: asigură eficiența și competitivitatea destinațiilor turistice și a întreprinderilor. Aceasta contribuie la îmbunătățirea continuă, ceea ce este benefic pe termen lung.
  2. Îmbogățirea locală: Prosperitatea destinațiilor turistice este o parte importantă a turismului. Activitatea de turism maximizează în mod continuu creșterea economică a destinației gazdă.
  3. Standardele de ocupare a forței de muncă: turismul sprijină nivelurile salariale, condițiile de serviciu și disponibilitatea pentru toți. Creează locuri de muncă la nivel local, fără discriminare pe bază de sex, rasă, handicap sau alte criterii.
  4. Gestionare locală: Implică comunitățile locale, responsabilizează populația locală în procesul de planificare și de luare a deciziilor. Echipa de gestionare a turismului comunitar a contribuit la dezvoltarea acestuia.
  5. Bunăstarea comunității: Menținerea și promovarea stilului de viață al comunității locale. Ele fac parte din structurile sociale. Dar, cu siguranță, acest proces trebuie să aibă loc fără umilință sau exploatare socială.
  6. Integrarea naturală: menținerea și îmbunătățirea calității peisajelor urbane și rurale. evitarea degradării naturale și vizuale a mediului.
  7. Biodiversitate: Un alt scop al turismului este de a ajuta la conservarea vieții sălbatice, a zonelor naturale de viață sălbatică și de a reduce pierderile.
  8. Curățenia mediului: În plus față de scopul turismului, toți turiștii ar trebui să reducă poluarea aerului, a apei și a solului și generarea de deșeuri.
  9. Turismul este o parte importantă a integrării naționale.
  10. Turismul îi motivează întotdeauna pe turiști să înțeleagă tradiția, patrimoniul, cultura și aspectul religios al acestora.
  11. Cea mai mare parte a turismului este creșterea economică sau partea de afaceri a destinației. Aceasta încurajează localnicii să creeze numeroase obiecte de artizanat, să pregătească alimente locale, diferite tipuri de suveniruri, rochii etc. pentru vânzare.
  12. Turismul este unul dintre lucrurile care dau un impuls economic constant țării.

Turism de nișă

Acest turism se concentrează pe un anumit aspect al călătoriilor. De asemenea, se concentrează pe interesul segmentului de piață al consumatorilor. Aceasta face ca destinația să fie mai interesantă și mai vandabilă. Turismul de nișă este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere.

Turismul de nișă indică o caracteristică specifică de călătorie. Unii turiști vor să meargă la un muzeu, alții vor să viziteze monumente arhitecturale antice, clădiri, palate etc. Unii vor să mănânce într-un restaurant celebru. Turismul de nișă prezintă o activitate specifică, care nu este singurul scop al călătoriei.

Tipuri de turism de nișă:-

Ce este macroniche?

Turismul de tip macroniche poate fi explicat ca o nișă care are categorii largi de interes pentru clienți, cum ar fi turismul rural, turismul de afaceri, turismul sportiv, turismul medical, călătoriile ecologice etc.

Ce este o micro nișă?

Este o excursie pentru grupuri mici. Cum ar fi turismul gastronomic, cicloturismul sau geoturismul.

Turismul de nișă în Africa de Sud

Africa de Sud este o destinație atractivă datorită diversității mari a speciilor de păsări. Există multe specii rare. Profesioniștii din turism văd un potențial considerabil în această țară.

Avantajele turismului de nișă

  • Deși turismul de nișă este mai mic decât piețele principale, este mai răspândit.
  • Are un potențial de creștere mai mare.
  • Creează locuri de muncă de calitate care necesită competențe specializate.

Tipuri de turiști

Atunci când vizităm un loc, întâlnim diferite tipuri de călători. Scopul fiecărui călător este diferit. Să vorbim despre tipurile de vizitatori.

  • Turistul stimulent. Acești turiști nu și-au planificat călătoria înainte. Să presupunem că ați fost recompensat cu două bilete de la birou pentru performanța dumneavoastră. Dumneavoastră și colegii dumneavoastră ați venit în excursie.
  • Turist de afaceri. Acest tip de turist călătorește în scopuri de afaceri. Aceștia vor prefera întotdeauna un hotel cu o sală de conferințe. Aceștia nu vin să se bucure de lux, ci ar dori ca hotelul să îi servească la timp.
  • Turist de agrement. Acest tip de turist vine să se bucure de vacanță. Le plac hotelurile care le servesc ceva în plus, cum ar fi băuturile. Aceștia aleg hoteluri care oferă confort și lux maxim.
  • Turiști de interes special. De obicei, aceștia își planifică foarte bine călătoria. Acest turist nu are nevoie de confort, ci iubește aventura.
  • Turist gastronomic. Acest tip este destul de comun. Aceștia doresc doar să încerce diverse alimente în diverse locuri. Mâncărurile caracteristice acestor zone și diferitele tipuri de alimente.

Care sunt diferitele tipuri de turiști?

Există cinci tipuri de turiști care sunt cel mai des întâlnite

  • Turist de încurajare
  • Turist de afaceri
  • Turist de agrement
  • Turist de interes special
  • Turist gastronomic

Tipuri de atracții turistice

Trebuie să ținem cont de faptul că atracția variază de la persoană la persoană. Să presupunem că George și Paula călătoresc în Kashmir. George este interesat să urce în munți pentru a vedea zăpada, în timp ce Paula este foarte dornică să viziteze templele din Kashmir.

În principal, atracțiile turistice pot fi clasificate în următoarele două categorii.

  • Atracție naturală. Dacă sunteți un iubitor al naturii, nu ratați Valea Florilor din Uttarakhand, Coorg, care este cunoscută ca „Scoția Indiei”.
  • Evenimente și atracții de patrimoniu. Goa este un loc pentru iubitorii de patrimoniu. Fă-ți bagajele, ia-ți aparatul foto și pornește în călătoria spre Goa. Veți avea parte cu siguranță de o lecție de neuitat despre istoria Goa. Fortul Aguada, Chandor și unele dintre muzeele celebre sunt locuri de vizitat.

Ce este planificarea turistică?

Planificarea perfectă este întotdeauna o condiție de succes a oricărei activități. Ori de câte ori planificăm ceva și îl punem în aplicare, obținem un rezultat mai bun. Același lucru este valabil și pentru turism. Dar nu este garantat sau pentru totdeauna. Este un proces prin care se iau în considerare nevoile oamenilor și se stabilesc cele mai bune resurse, programe și activități.

Cum ne ajută aceste planuri turistice?

Un plan de turism stabilește liniile directoare pentru zone. Aceasta ajută guvernul și sectorul privat să dezvolte aceste zone.

Acum, cel mai important lucru este să ne amintim câteva etape ale planificării turistice.

Principalele tipuri de planificare turistică

  • Planificare financiară
  • Stabilirea obiectivului
  • Planificarea resurselor umane
  • Monitorizarea progreselor
  • Planificarea resurselor umane.

Tipuri de activități turistice.

Există mai multe tipuri de activități turistice. Cum ar fi…

  • Excursie cu barca
  • Drumeție
  • Traseu de vânătoare
  • Trasee de patrimoniu
  • Înot cu delfinii

Numele unei organizații turistice internaționale

Societatea Americană a Agențiilor de Turism

Înființat-1931

Sediul central – New York

2. Academia Internațională de Turism

Înființată în 1951

Sediul central – Monge Carlo

3. Biroul Internațional de Turism Social

Înființat-1963

Sediul central: Bruxelles

4. Alianța Internațională pentru Turism

Înființată în 1919

Sediul central – Europa

5. Organizația Mondială a Turismului

Înființată-1975

Sediul central: Madrid.

Tipuri de pachete turistice

Pentru diferite categorii de turiști, fiecare are nevoie de un pachet diferit.

Să vorbim despre diferitele tipuri de pachete.

1. Pachet turistic de aventură

Acest turism încurajează o persoană să iasă din zona de confort. Pentru a simți fiorul naturii de aproape în viață.

S-a constatat că oamenii se aventurează mai des. Acesta prezintă un potențial de creștere în ultimii ani.

Ladakh, Himachal Pradesh, Kerala și Jammu și Kashmir sunt identificate ca fiind cele mai exotice și aventuroase destinații de către Ministerul indian al Turismului.

2. Pachet turistic pentru fauna sălbatică

Turismul în natură este renumit în fiecare țară. Dacă vă place viața sălbatică, trebuie să alegeți pachetul potrivit. Acest pachet este exclusiv pentru iubitorii de animale sălbatice și pentru cei cărora le place să își facă poze.

3. Pachet de turism medical

S-a observat că turismul medical a crescut rapid în anumite țări din Asia.

4. Pachet turistic de pelerinaj

Mulți străini vin să viziteze India, Sri Lanka și Singapore pentru a vedea diferitele temple. Atracția principală este arhitectura tradițională, formele de artă și ritualurile desfășurate. În India, unele zone de pelerinaj celebre sunt Templul Meenakshi, Templul de Aur, Templul Jagannath, Catedrala Bazilică a Sfintei Cruci, Moscheea Atala etc. Acest tip de pachet este ales în funcție de convingerile dumneavoastră religioase.

5. Pachet ecoturistic

Acest tip de turism a devenit una dintre cele mai fascinante forme de călătorie. Deși ecoturismul este mai degrabă o filosofie de călătorie, acesta atrage mulți turiști. Unele zone de destinație ecoturistică sunt Kerala, plaja Galgibaga, Goa și Coorg.

6. Pachet turistic cultural

Bogăția socială a oricărei țări atrage vizitatori din toate colțurile lumii pentru a asista la sărbători autentice. Pachetul de turism cultural oferit oferă o explorare cuprinzătoare a diferitelor nuanțe. Acest pachet va aduce turistul mai aproape de tradiții și arhitectură.

Alături de acestea, găsim pachete turistice cum ar fi-.

  • 7. Pachet turistic pentru familii
  • 8. Luna de miere Pachet turistic
  • 9. Pachet turistic wellness
  • 10. Pachet turistic de croazieră

Ce sunt produsele turistice?

În funcție de necesitățile pieței produse, clientul furnizează orice lucru pe piață pentru utilizare/consum, care se numește produs. Un produs este ceva care poate fi oferit pe piață pentru observare, cumpărare, utilizare, orice nevoie sau cerere.

Un produs turistic este oferit turistului în timpul călătoriei sale. Se concentrează în principal pe facilități și servicii concepute pentru a satisface nevoile. Acesta include obiecte fizice, servicii, personalități, locuri și idei. Componentele de mai sus sunt furnizate de o societate sau de un grup de societăți.

Produsele turistice sunt ceva ce poate fi oferit turiștilor într-o destinație turistică. Produsele sunt necesare pentru petrecerea timpului liber, plăcere, religie sau afaceri. Aceste produse sunt oferite pe piață cu un cost. Principalul motiv pentru care se alege o destinație turistică este produsul turistic. Aceasta dă un impuls economic destinației. Prin urmare, trebuie să fie comercializat și depozitat într-un mod problematic.

Serviciile sunt concepute pentru ca vizitatorul să își satisfacă nevoile. Este o combinație de produse. Turismul total al unei țări și satisfacția turiștilor depinde de suma atracțiilor sale, a transportului, a cazării, a divertismentului etc. Fiecare element al unui produs turistic este furnizat de furnizori individuali de servicii, cum ar fi hoteluri, companii aeriene, agenții de turism etc. Aceste produse pot fi analizate din punct de vedere al atractivității, al acomodării și al accesibilității.

Tipuri de produse turistice

Atracții: Acesta este unul dintre elementele principale. Turiștii nu vor fi încurajați să viziteze anumite locuri dacă nu există atracții. Atracțiile sunt ingredientele. Produsul determină alegerea unui anumit turist de a vizita o altă destinație specifică.

Atracțiile pot fi arheologice, culturale, clădiri istorice, monumente, stațiuni balneare, munți, floră și faună, parcuri naționale, chiar și târguri, festivaluri de artă și muzică, expoziții, jocuri etc. Turiștii din ziua de azi sunt foarte sensibili la schimbările în materie de modă.

Accesibilitate: mijloacele prin care un vizitator poate ajunge la locul atracției. Un călător are nevoie de un mijloc de transport pentru a ajunge la destinație. Turiștii vizitează destinația de atracție cu diferite mijloace de transport. Vizitatorii vizitează locația prestabilită cu mașina, motocicleta, trenul, barca sau vaporul, avionul sau chiar cu bicicleta.

În cazul în care unele dintre destinații nu dispun de sisteme de transport suficiente, este foarte ieftin. Centre turistice, situate în apropierea piețelor producătoare de turism. Acestea sunt conectate la o rețea de transport eficientă, pentru a primi un număr cât mai mare de turiști.

Cazare: Un alt produs turistic este cazarea. Este cea mai importantă parte a turismului. Locația destinației turistice ar trebui să aibă hoteluri, pensiuni, campinguri, case de vacanță. În cazul în care nu este posibilă cazarea în locația principală, ar trebui să existe un aranjament alternativ. Cel puțin la o anumită distanță.

Ospitalitatea: acesta este un factor important pentru ca o destinație turistică să se dezvolte în viitor. Restaurantele, pub-urile, cafenelele și stilul de servire a mâncării și a băuturii contribuie la atractivitatea sa.

Produse turistice naturale: Natura noastră este frumoasă și prețioasă pentru noi. Natura a aranjat lucruri uimitoare în diferite părți ale lumii. Ca de exemplu: dealuri, munți, peșteri, ghețari, mare, insule, plaje, cascade, râuri, lacuri, animale sălbatice.

Deșerturi și multe altele. Produsul turistic folosește aceste daruri naturale ca produs turistic natural. Cum ar fi munții acoperiți de zăpadă din Kashmir, cascadele Dudhsagar din Goa, plajele cu palmieri din Goa, fauna sălbatică din Parcul Național Kaziranga din Assam, deșertul Thar din Jaisalmer etc.

Produse turistice create de om

Produsele turistice create de om sunt cele care au fost create de om.

Scopul principal al produselor turistice create de om este de a atrage turiștii. De exemplu, temple, forturi, palate, muzee, parcuri tematice etc.

Tradiția și cultura destinației joacă un rol important în turism. Este întreținută de oameni pentru a atrage turiștii. Cum ar fi dansul clasic – muzică, dansuri populare, picturi, artizanat, festivaluri, târguri, etc.

Exemplu: Machu Picchu, sit al Patrimoniului Mondial, Taj Mahal din India, Poarta Indiei din Delhi, Fortul Roșu din Agra, Lothal din Gujarat, piramidele mexicane sau piramidele mesoamericane reprezintă un sit arheologic important.

Forma de dans Bhangra din Punjab, Târgul de carte din Calcutta, Durga puja din Kolkata, lucrările de alamă din Muradabad etc. fac parte, de asemenea, din produsele turistice create de om.

Ghidurile turistice reprezintă un alt aspect important al călătoriilor. Este, de asemenea, un parametru pentru turism. Călătorii interni și internaționali au nevoie de un ghid turistic pentru a descoperi un loc nou. Uneori, călătorii interni pot vizita orice destinație turistică pe cont propriu.

Dar un călător internațional își dorește întotdeauna un ghid de călătorie bun. Modul în care prezintă locul și cât de multe informații oferă pentru a înțelege locul. Depinde în totalitate de un tur ghidat și de un ghid turistic. Nivelul destinației turistice crește odată cu acest parametru.

Destinație turistică

Potrivit OMT, în „Destinația turistică mondială”, primele patru locuri pentru turismul internațional sunt Franța, Spania, SUA și China.

O destinație turistică este punctul final al călătoriei. Cu toții avem unele destinații în fiecare domeniu, așa că este la fel și în turism.

Există mai multe tipuri de destinații turistice. Acestea sunt următoarele:-

1. Destinație concentrată

2. Bazat pe destinație

3. Destinație multicentrică

4. Destinație turistică

5. Destinația de tranzit

Care sunt diferitele tipuri de destinații de tranzit?

Tipurile de turism și tipurile de destinații turistice pot părea sinonime. Dar cele două au mici diferențe conceptuale. Turismul este un concept mai larg care include aspecte ale industriei turismului și ospitalității. În timp ce destinația turistică este un concept mai restrâns care se aplică la locurile de atracție turistică. În funcție de tipul de loc și de cauzele de atracție, destinațiile turistice sunt

Destinații de coastă – Sunt preferate mai ales datorită soarelui abundent și apelor sărate care mărginesc terenul adiacent mării. Fie că sunt locații de coastă naționale sau internaționale, acestea sunt ideale pentru distracție și relaxare. Preferată în special de persoanele care locuiesc în interiorul țării, departe de mare.

  1. Plaje – Punctul de întâlnire a uscatului cu oceanul oferă o mare atracție turistică. Valurile care se lovesc de malurile plajelor de nisip sunt minunate pentru toate tipurile de turiști. Noile activități de plajă, cum ar fi parasailing, beach biking etc., atrag, de asemenea, o mulțime de turiști.
  2. Insulă – Un teren situat în mijlocul mării sau al oceanului pe toate laturile este o insulă. Majoritatea turiștilor călătoresc cu barca de pe continent pentru a explora aceste insule. Insulele care se află între două râuri se numesc insule fluviale.
  3. Mangrovele – Oferă o priveliște panoramică în mijlocul unui râu care se confluiază cu marea/oceanul. Exemplu: Sundarbans din India.

Destinații interioare – Călătoriile în afara coastei sunt destinații interioare. Poate exista o varietate de subclasificări, cum ar fi

În funcție de tipul de regiune:

  • Stațiunile montane – Oferind o priveliște suprarealistă de la mare altitudine, toți munții și dealurile sunt destinații turistice deosebite.
  • Jungle – Trekking/călătoria/șofatul prin vegetația sălbatică sunt atracții turistice deosebite. Zonele protejate, cum ar fi pădurile de rezervă și parcurile naționale, au un dublu scop: turistic și de conservare.

În funcție de structura populației:

  • Rural – Pentru o schimbare, îndepărtați-vă de ritmul rapid al vieții urbane pentru a savura viața de la sat. Turismul în localitățile rurale câștigă popularitate datorită densității scăzute a populației, zonelor mai verzi și împrejurimilor senine.
  • Urban – Destinațiile urbane cu stil oferă turiștilor un factor de atracție pentru a experimenta viața ultramodernă și urbană. Exemplu: New York, Shanghai, etc.
  • Puțin cunoscute – Locurile noi și nedescoperite din vecinătatea unor locuri turistice celebre sunt destinații puțin cunoscute. Cu o popularitate turistică mai mică, exclusivitatea acestor locuri este menținută.

În funcție de tipul de activitate:

  • Drumeții și camping – Locurile în care turiștii merg în principal pentru drumeții sau camping (ziua sau noaptea) câștigă rapid popularitate. Aceste locuri sunt situate de cele mai multe ori în mijlocul naturii și fac parte din turismul de aventură.
  • Situri conservate – siturile din patrimoniul mondial UNESCO devin destinații turistice populare. Bogata valoare naturală/culturală le datorează statutul lor.

Acestea se bazează pe semnificația istorică/religioasă:

  • Situri și monumente istorice – Turiștii se îndreaptă către locurile care păstrează vestigii ale trecutului. Locurile cu arhitectură și evenimente istorice oferă o perspectivă asupra culturii din trecut. Exemplu: Taj Mahal și Jalianwallah Bagh în India.
  • Pelerinaje și sanctuare sfinte – Aici turismul religios a înflorit bine, transformând-o într-o destinație religioasă. Exemplu: Hajj în Mecca, Bethleem pentru creștini.
  • Muzee și clădiri – Locuri în care sunt bine conservate artefacte și rămășițe ale culturii istorice. Faimoasă printre turiștii de toate vârstele.

Bazat pe divertisment:

  • Destinații de lux – Locurile care promovează doar turismul de lux sunt destinații de lux. Exemplu: Bali.
  • Carnaval – Anual, țările organizează evenimente culturale pentru a sărbători orice ocazie pentru o perioadă scurtă de timp. Atunci când turiștii călătoresc pentru a se distra, devine o destinație populară în acea perioadă. Exemplu: Carnavalul de Crăciun din Toronto.
  • Parcul de distracții și grădina zoologică – Celebre prin mulțime sunt Disney Land, o destinație turistică excelentă pentru copii. Grădina zoologică din Singapore, care atrage turiști din întreaga lume.

Lasă un comentariu