Viaductul Millau: ce este și 7 curiozități

]

Viaductul Millau este cel mai înalt pod din lume și una dintre cele mai mari minuni arhitecturale și inginerești din lume. Aici vom explora pe scurt istoria viaductului și vom arunca o privire asupra câtorva dintre statisticile sale vitale.

De ce a fost construit podul Viaductul Millau?

Viaductul Millau este unul dintre cele mai înalte poduri din lume, cu o înălțime impresionantă de 343 de metri. Aceasta este cu aproximativ 19 metri mai mare decât Turnul Eiffel (din vârful turnului, la 324 de metri).

Este renumit la nivel mondial pentru designul său minunat, care a fost considerat cândva imposibil de realizat atunci când a fost anunțată construcția sa.

Din acest motiv, printre altele, viaductul este considerat una dintre cele mai mari realizări inginerești din lume. Dar de ce a fost construit?

Viaductul Millau: ce este și 7 curiozități 1

La fel ca în cazul multor viaducte și, de fapt, al oricărui proiect de inginerie civilă din întreaga lume, motivul principal a fost acela de a rezolva o problemă. Încă din 1987, s-a vorbit pentru prima dată despre construirea unui pod peste valea Tarnului.

Înainte de această dată, turiștii nerăbdători din Paris până în Spania trebuiau să coboare în vale pentru a ajunge acolo. Acest lucru a afectat infrastructura din vale, în special Route Nationale N9, care trece pe lângă orașul Millau.

Aceasta a provocat adesea blocaje majore în trafic și multe neplăceri pentru localnici. Trebuia făcut ceva, astfel că în 1991 a fost anunțată construcția viaductului pentru a reduce presiunea pe drumurile locale.

Viaductul Millau: ce este și 7 curiozități 2

Arhitectul britanic Norman Foster și inginerul francez de structuri Michel Virlogeux au fost însărcinați cu proiectarea acestuia. Virlogeux s-a dovedit a fi un specialist în poduri, care proiectase până atunci nu mai puțin de 100 de poduri.

Printre acestea se număra podul Normandia din nordul Franței.

La rândul său, Foster, un prolific arhitect britanic, a fost considerat unul dintre cei mai buni arhitecți ai generației sale. În 1999 a primit Premiul Pritzker pentru Arhitectură, deseori numit Premiul Nobel al arhitecturii.

Combinația dintre un arhitect vizionar și un inginer de structuri foarte priceput a fost considerată combinația perfectă pentru a realiza acest proiect ambițios.

Construcția viaductului a fost încredințată companiei de construcții Eiffage.

Pentru ce este faimos viaductul Millau?

După cum am menționat deja, principalul motiv de faimă al viaductului este înălțimea sa impresionantă. Are o înălțime de 343 de metri și este renumit mai ales pentru că este cel mai înalt pod din lume.

Viaductul Millau: ce este și 7 curiozități 3

Acest lucru îl situează cu mult peste cel mai apropiat concurent, podul Yavuz Sultan Selim din Istanbul (Turcia) (322 de metri) și podul Russky din Rusia (321 de metri).

Este un pod-viaduct de autostradă din beton și oțel cu cabluri care traversează valea Gurilor Tarn, în apropierea orașului Millau din sudul Franței. Viaductul face parte din autostrada A75 – A71 între Paris, Beziers și Montpellier, în Franța.

Construcția sa a costat aproximativ 310 milioane de euro și a fost inaugurată oficial în 2004. Viaductul este considerat o mare realizare tehnică și arhitecturală și a primit mai multe premii de la inaugurare.

Printre acestea se numără Premiul pentru structură remarcabilă din 2006 acordat de Asociația Internațională de Inginerie a Podurilor și Structurilor.

„Pentru cele mai bune oportunități fotografice, ajungeți la pod la scurt timp după răsăritul soarelui, toamna, când podul plutește de obicei deasupra ceții de seară care s-a format în valea de jos.

Informații despre podul de la Millau, inclusiv prezentări audio-vizuale, sunt disponibile și la secțiunea de informare turistică din aria de servicii „Aire de l’Aveyron”, la aproximativ 40 de kilometri nord de viaduct, la Séverac le Château.

Cei interesați de poduri și care se îndreaptă spre sud, spre viaductul Millau, pe autostrada A75 din Clermont Ferrand, vor dori să se oprească pentru a vedea un alt viaduct magnific, viaductul Garabit al lui Gustave Eiffel. Acest viaduct măreț din secolul al XIX-lea poate fi văzut cel mai bine din zona de odihnă a autostrăzii, Aire de Service Viaduc Garabit Eiffel, unde există un mic centru de interpretare”.

Cât de vechi este viaductul Millau?

Viaductul Millau: ce este și 7 curiozități 4

Viaductul Millau a fost conceput la sfârșitul anilor 1990, iar construcția a început în 2001. Construcția a durat trei ani și a fost inaugurată în decembrie 2004. Astăzi, viaductul este unul dintre preferatele pasionaților de arhitectură din întreaga lume.

În timp ce utilizarea autostrăzii este gratuită, pentru a traversa viaductul trebuie plătită o taxă de trecere. Cabinele de taxare sunt situate la câțiva kilometri nord de viaduct.

7 fapte interesante despre Viaductul Millau

Viaductul Millau: ce este și 7 curiozități 5

Iată 7 informații interesante despre Viaductul Millau.

  1. Viaductul a fost construit pentru a combate aglomerația de pe drumurile locale din jurul Millau în timpul vacanței de vară. Înainte de construcția sa, traficul trebuia să coboare în vale pentru a traversa zona.
  2. După o perioadă de consultare în care au fost depuse oferte de către mai multe consorții de arhitecți și ingineri, oferta lui Norman Foster și Michel Virlogeux, prin firmele lor Sogelerg, Europe Etudes Gecti și Serf, și a consorțiului de arhitecți Foster + Partners a fost considerată cea mai bună.
  3. Construcția a început în 2001 și a durat trei ani. Acesta a fost deschis în decembrie 2004. La apogeul construcției, au fost recrutați 600 de meșteri pentru a transforma viaductul în realitate.
  4. Viaductul rămâne cel mai înalt pod oficial din lume, cu o înălțime de 343 de metri. Acesta se întinde pe o lungime de 2.460 de metri. De asemenea, este considerat una dintre minunile arhitecturale și inginerești moderne ale lumii.
  5. Construcția viaductului a costat peste 300 de milioane de euro. Construcția podului a fost finanțată de compania de construcții, Eiffage, în schimbul dreptului de a colecta taxe de trecere pentru următorii 75 de ani. Cu toate acestea, în cazul în care costurile de taxare cresc prea mult, guvernul francez își rezervă dreptul de a prelua controlul începând cu 2044.
  6. Viaductul a consumat 127.000 de metri cubi de beton, 19.000 de tone de oțel pentru armarea betonului și alte 5.000 de tone de oțel precomprimat pentru cabluri și cordoane. Constructorii săi au afirmat că podul ar trebui să dureze cel puțin 120 de ani.
  7. Viaductul are șapte piloni din beton care îi susțin suprastructura formată din 16 secțiuni de carosabil din oțel. Viaductul are șase benzi de circulație cu acostamente, toate susținute de 154 de stâlpi de oțel.

Lasă un comentariu